Soalan Lazim

Adakah perniagaan ini merupakan syarikat MLM, Direct Selling, Skim Pelaburan atau Skim-skim dalam internet?
Bukan. Perniagaan ini adalah perniagaan jualan secara online yang berkonsep Beli, Jimat & Dapat DUIT berkonsepkan Affiliate Marketing. Bukan pelaburan yang menjanjikan pendapatan tetap. PuncakGlobal.com menawarkan pakej produk kepada pengguna secara terus dan memberi peluang pendapatan yang lumayan, kepada mereka yang berminat mempromosikan produk dan program jual-beli online ini. Jumlah pendapatan adalah bergantung kepada usaha dan strategi masing-masing.

Mengapakan PuncakGlobal.com tidak menjual secara terus produk tersebut kepada pelanggan, sebaliknya melantik ejen online (affiliate)?
Sistem ejen online (Affiliate Marketing) adalah trend masa kini dan akan datang. Kaedah penjualan secara berkongsi keuntungan adalah kaedah yang amat praktikal di zaman sekarang. Ianya secara tidak langsung kita sama-sama dapat berkongsi mata pencarian untuk menampung keperluan harian kita.
Jualan secara online juga memberikan khidmat informasi ke seluruh negara dengan Mudah dan Cepat. Anda tidak perlu bersusah payah ke kedai untuk membeli. Ini akan MENJIMATkan kos minyak, parking, tol, masa dan lain-lain. Produk yang ditempah akan sampai terus ke alamat anda.
Jika anda membuat carian di Yahoo, jawapan kepada carian 'Affiliate Program' ada sekitar 429,000,000, klik sini.

Dimana boleh kami dapatkan produk MagneticAURA di tempat berhampiran kami?
SegarNETWORK adalah pengedar Online tunggal Magnetic Aura melalui laman web PuncakGlobal.com. Semua urusan jualan adalah melalui laman web kami. Sila klik 'Beli & Jimat' untuk membuat tempahan.

Sekiranya saya berminat hendak menyertai konsep pemasaran affiliate ini, apakah yang perlu saya lakukan?
Anda hanya perlu lakukan empat perkara iaitu :
1. Daftar
2. Buat pembayaran.
3. SMS info pembayaran.
4. Promosi URL anda.

Bagaimana saya hendak mengaktifkan status web saya?
Lakukan pembayaran dan SMS kepada Admin:
017-2961196 info berikut:

Untuk Semenanjung:
(pay)(username)(rm65)(pakej)(bank)(tarikh)

Untuk Sabah/Sarawak:
(pay)(username)(rm70)(pakej)(bank)(tarikh)


Anda juga boleh mengaktifan diri anda sendiri dengan syarat e-wallet anda mencukupi.


Berapa lama laman web saya akan diaktifkan?
Selepas kami menerima laporan pembayaran dari anda, kami akan pastikan pembayaran dan aktifkan laman web anda. Tempoh pengaktifan adalah dalam masa 24 jam.

Bila saya akan menerima produk yang ditempah?
Produk anda akan kami hantar menggunakan perkhidmatan kurier. Pastikan alamat dan no telefon anda betul dan lengkap. Beri masa 7 hari bekerja untuk produk sampai kepada anda.

Bagaimana saya hendak mengeluarkan wang dari eWallet ke akaun bank saya?
Pertama sekali, anda perlu mempunyai mana-mana akaun bank utama di Malaysia, seperti Maybank, CIMB dan sebagainya. Untuk membuat pengeluaran, baki eWallet anda mestilah mencapai RM50.00 atau lebih. Anda hendaklah mengisi semua maklumat pada borang withdraw dan submit. Semua permintaan pengeluaran wang dari e-wallet ke akaun bank akan diproses secepat mungkin (maksima 48 jam) untuk memasuk ke dalam akaun bank anda. Berikan masa tambahan 2 hari untuk GIRO Transfer.

Bolehkah saya mengaktifkan pembelian kawan lain?
Boleh, asalkan baki e-wallet anda mencukupi. Anda perlu mempunyai baki e-Wallet sekurang-kurangnya RM65 untuk pengaktifan pembelian kawan lain.

Jika baki eWallet saya tidak mencukupi, bolehkan saya menambahnya?
Boleh. Lakukan pembayaran dan SMS kepada admin 017-2961196 info berikut:
(topup)(rm??)(username-anda)(tarikh)

Bagaimana saya memperolehi produk Yang Dibeli?
Produk akan diposkan ke alamat anda TANPA KOS TAMBAHAN. Beri masa 7 hari bekerja untuk produk sampai kepada anda.

Boleh tak saya membuka lebih dari 1 akaun?
PuncakGlobal.com tidak menghalang anda untuk membuka lebih dari 1 akaun. Anda hanya perlu mempunyai username yang berbeza bagi setiap akaun. Sila rujuk pakej di bawah:

Pakej A ( 1 pakej )
RM 65.00
2 botol Magnetic Aura
(15ml x 2)

Pakej B ( 6 pakej )
RM 390.00
12 botol Magnetic Aura
(15ml x 12)

Jika saya telah membuat belian 1 unit yang pertama, perlukah saya membeli produk ulangan setiap bulan?
Tidak perlu. Jika anda ingin membeli lagi produk kami, anda hanya perlu membuka akaun (unit) baru (daftar dengan username berbeza), seperti yang anda lakukan kali pertama itu. Unit tersebut akan tersusun di bawah rangkaian anda secara auto. Jika setiap orang dalam rangkaian anda berminat membeli lagi produk kami, maka rangkaian anda pastinya akan cepat berkembang. Bonus dan hadiah sampingan menanti anda!

Adakah anda memberi jaminan bahawa saya akan mendapat pendapatan tersebut seperti yang dinyatakan?
Tidak. Ini bergantung kepada usaha anda mempromosikan laman web ini kepada seberapa ramai kenalan anda atau sesiapa saja. Namun anda juga berpeluang untuk memperolehi pendapatan tersebut dengan adanya sistem spill-over PuncakGlobal.com

Saya tiada Internet di rumah. Bagaimana saya hendak berjaya dengan program ini?
Anda boleh lakukan secara offline ataupun manual, iaitu secara menyebarkan risalah ataupun flyers. Selain itu, anda juga boleh menggunakan kaedah pos untuk menyebarkan maklumat URL laman web anda kepada umum. Internet ini hanyalah salah satu daripada medium hebahan, selain daripada akhbar, flyers dan iklan poster. Sila hubungi Admin jika anda perlukan bantuan untuk membuat promosi.

Bagaimana untuk mendapatkan jumlah pendaftaran yang banyak?
Mudah sahaja. Iklankan URL link anda ke serata tempat, dengan pelbagai kaedah. Sebagai contoh, pernah tak anda mendapat flyers kecil di masjid, ataupun, email yang mengajak anda menyertai sesuatu? Itu merupakan salah satu contoh yang boleh anda lakukan. Ini kerana, daripada kajian yang kami jalankan, daripada 100 email yang dihantar, sekurang-kurangnya 10 orang akan menyertai program ini, iaitu, 10% penyertaan daripada 100%. Jadi, hantarkan kepada 1000 email, dan 100 penyertaan mungkin milik anda! Selain itu, anda juga boleh menggunakan iklan di akhbar, seperti yang selalu anda jumpa di akhbar tabloid seperti Mingguan Perdana, Bacaria ataupun Mingguan Misteri. Sila hubungi Admin jika anda perlukan bantuan untuk membuat promosi.

Bagaimana sekiranya saya ingin berjumpa SECARA TERUS untuk urusan pembelian?
PuncakGlobal.com adalah satu perniagaan melalui Internet, maka apa jua pertanyaan atau kemusykilan adalah lebih sesuai dikemukakan melalui email atau sms terus kepada admin, kami akan bantu.

Sekiranya saya mempunyai pertanyaan yang lain, di mana saya boleh hubungi?
Atau email pertanyaan anda ke PuncakGlobal@mesramail.com. Insya Allah, admin akan menjawab dalam masa 48 jam.

0 Comments:

 

© New Blogger Templates | Webtalks